Hold styr på dit forbrug med vores nye app ”KlimaID”

Får du vand fra et af vores fire vandværker:
Nysted, Nykøbing F., Sakskøbing eller Stubbekøbing?

Så har vi en god nyhed!

Du kan nu downloade vores app, KlimaID, og få fuld kontrol over dit vandforbrug.

Er du varmekunde? Bare rolig, din adgang til appen er lige rundt om hjørnet.

Med KlimaID får du adgang til en række praktiske funktioner:

  • Overblik over dit forbrug: Se data for både vand og (snart også) fjernvarme.
  • Sammenlign dit forbrug: Tjek, hvordan dit forbrug matcher lignende husstande – baseret på oplysninger som husstandsstørrelse.
  • Beskeder fra os: Modtag vigtige meddelelser direkte fra forsyningen.
  • Nyheder lige ved hånden: Følg med i alt det nyeste fra os.
  • Se priser: Få fuldt overblik over dine udgifter.
  • Din økonomi samlet ét sted: Tjek dit samlede forbrug i kroner og ører på tværs af forsyninger.
  • Skræddersyede analyser: Få specifikke indsigter for netop din husstand.

Vi anbefaler at du løbende holder øje med forbruget på din fysiske måler, da der kan forekomme udfald, som bevirker, at data ikke bliver vist i appen. 
Vær opmærksom på, at det altid er kundens eget ansvar at holde øje med forbruget.

Vi giver besked, så snart varmedata også bliver tilgængelige for vores varmekunder.

Spar penge – og hjælp os med at hjælpe dig!

Når du holder øje med dit forbrug, kan du hurtigt opdage, hvis noget ikke fungerer optimalt – og det kan spare dig penge. Samtidig gør det os i stand til at hjælpe dig bedre og hurtigere, hvis der opstår problemer.

Hop med på KlimaID – og få styr på både dråber og kroner!

Sammen kan vi passe på vores miljø og vandressourcer 

Spørgsmål & svar

Du kan hente appen i App Store og Google Play

Søg efter ‘KlimaID’.

Vi kan vise dig data, hvis din bopælsadresse bruger os som forsyning, og har egen hovedmåler. Vi kan altså ikke give dig adgang, hvis:

  • Din bopælsadresse ikke hører under vores forsyningsområde.
  • Din bopælsadresse ikke har egen hovedmåler.

Kan du ikke se dit data, er det fordi din forsyning ikke har målinger på din husstand. Det kan skyldes:

  • Du ikke har en digital måler.
  • Målerens signal bliver ikke opfanget af en antenne, eks. hvis måleren sidder i en kælder, så er det svært for signalet at komme igennem.

I første omgang er det kun vores vand kunder, som har mulighed for at se deres data på appen.

Senere vil vores varme kunder også kunne se deres data på appen. Så snart dette sker, vil du blive informeret.

Forsyningens system, der gemmer dine timedata beholder kun 13 måneders timedata. KlimaID appen gemmer dog løbende dit data, så med tiden vil vi kunne vise dig stadigt mere data.

Vi kan desuden kun vise dig timemålinger fra det tidspunkt, hvor du har fået installeret en digital timemåler. 

Hvis du har bopæl på adressen og har MitID, kan du frit downloade og benytte appen.

Nej, det gør du ikke.
Du får som udgangspunkt ikke automatisk besked fra Guldborgsund Forsyning i tilfælde af unormalt højt forbrug.
Derfor er det en god idé løbende at holde øje med dit forbrug på måleren, da det altid er kundens eget ansvar at holde øje med forbruget.

Energinet udstiller dit eldata, og det kan til tider drille lidt. Hvis du oplever problemer, så prøv følgende:

1. Tryk på Godkend knappen i el-delen af appen, og log ind med MitID.

  • Hvis du ender i din browser, så gå tilbage til KlimaID appen.

2. Vælg din elmåler (hvis du har flere, f.eks. sommerhus, så vælg dit primære hjem).

  • OBS: Ser du ikke dit hus, kan det være fordi en anden i husstanden er registreret som kunde ved dit elselskab. Kontakt dem for hjælp.

3. Scroll til bunden og tryk “Tillad adgang” (lad gyldighedsperioden stå som den er).

4. Du kommer nu tilbage i KlimaID appen, og data vil komme ind efter få minutter.

Der ligger en velkomst-besked til dig under Profil. Her står der præcist, hvilke typer husstande du bliver sammenlignet med. Til at starte med er det huse i samme størrelse og alder som dit.

Vi vil løbende opdatere benchmarkgrupperne til endnu mere retvisende grupper, baseret på de forbrugspåvirkninger, du har svaret på, da du satte appen op.

Du vil få en besked, når vi har data nok til at putte dig i en ny benchmarkgruppe.

Kontakt

Har du spørgsmål eller brug for hjælp til appen, er du som altid velkommen til at kontakte os på:

Forbrug@guldborgsundforsyning.dk eller
tlf. 72 44 12 12 (mandag-torsdag kl. 9-14, fredag kl. 9-12).